tisdag 1 mars 2011

Redan tisdag!

hade en kanonhelg!!
kom upp till jönköping vid sex-tiden i fredags! jag, mamma o ella åkte sen o handlade! till kvällsmat blev det mcdonalds!
ella somnade ganska sent, men vaknade efter en halvtimme... o sen ville hon varken sova hos mormor eller mamma... när hon låg i mormors säng skrek hon efter mamma o när mormor kom in med henne till mig skrek hon efter mormor... så vi fick gå upp o sätta oss i soffan o vänta på att lilla fröken Ella skulle lugna ner sig...
tror vi kom i säng halv tolv, kvart i tolv.....

på lördagen skulle vi åkt o badat men liam hade nästan 40 graders feber, så det blev inget med det...
sibbe tog istället barnen och jag o syster åkte upp till a6 o strosade!
det blev lite shopping! ett par leggings, ett skärp, ett par skor, två tröjor och lite smink! knappt 500 :-)
efter det bar det hem till syster o vi fikade lite... sen åt vi lunch o sen var det dags för mig att ta med mig ella och liam hem till mormor så resten av familjen silvén fick åka på dop.
vi hämtade mormor vid fyra o sen åkte vi hem o mös!
på kvällen åt vi lite tacos o popcorn :-)
liam fortsatte att ha feber o blev riktigt varm på kvällen... mosters lilla gullegris!

på söndagen åkte vi iväg igen! åkte till sjökvists skor för att hitta skor till ella, men där fanns inget vettigt....
åkte till biltema.. köpte febertermometer och en sits till ella att sätta på toan, då hon inte vill sitta på pottan....
sen blev det en tur till a6 igen!
köpte två linnen till mig och sen köpte mormor ett par skor till ella och jag köpte ett par skor till ella så nu har hon till våren!
skönt att ligga lite före med sånt så man slipper panikköpa allt...
sen åkte vi hem till mamma igen o fikade lite o sen var det dags för mat! det blev panerade kotletter med potatis och sås! RIKTIGT GOTT!! fick till o med me mig en matlåda hem! TACK MAMMA!!

tvingade sen alec att blondera mitt hår.. utväxten hade blivit alldeles för ful!

åkte hem mot gislaved runt fem o ella skrek mestadels av vägen... inte alls stressande... dessa barn....

igår var jag uppe o kollade mitt blodvärde eftersom jag varit så himla trött det sista... men det låg på 140 så det var det verkligen inget fel på... snarare att det låg i den högre delen av skalan!
men nu när jag kollade om det kanske skulle kunna va kalcium-brist så är en av biverkningarna trötthet...
kanske ska ringa upp igen.....

Nä nu är det snart frukost!

Inga kommentarer: