fredag 26 mars 2010

ullared igår!

igår på förmiddagen va vi hos madde och åt våfflor. kanongoda, men aldrig mer våfflor med vispgrädde i smeten.. de blev riktigt feta!

Madde ska fixa en "minimässa" i scoutstugan i Anderstorp med en del homeparty-företag. Det ska bli kul att se hur många hon får ihop! Det kommer att bli den 18/4.
När jag va hos Madde fick jag ett infall o ringde Håkan o sa att vi ska åka på en utflykt, o det tog inte lång tid innan han sa Ullared...
Så han gick en runda med hundarna o sen kom han o hämtade mig.
Vi hittade en hel del bra grejer!
Ella fick en giraff. man trycker in en boll i munnen på den o så åker den ner och samtidigt spelar en melodi. Hon ska också kunna ta tag i öronen o ställa sig upp så småningom.

Håkan och jag köpte varsin vårjacka. Det behövs verkligen nu. man svettas ju ihjäl i vinterjackan.

Ella fick en telefon också. den kostade bara 49,95 :-)

Jag hittade två ljusstakar också.. ja har inte riktigt bestämt vart de ska stå, men de får stå på hyllan i vardagsrummet så länge!


Sen blev det naturligtvis en hel del mer handlat, men jag orkar inte skriva om allt....
Fick ett trevligt brev på posten idag. Bonuskuvertet från Colorama. vi fick 523:- i år :-) så när Håkan kommer hem ska vi åka o köpa ny färg till hallen. det mörklila ska bli en ljuvlig blå nyans. o de hade ta två betala för en denna veckan!

Inga kommentarer: