söndag 28 mars 2010

det är vår!

tusan va skönt att nästan all snö har smält bort!!

igår hade vi en städdag här hemma... håkan åkte till tippen me en del skit o det dammsögs o pillades....

jag åkte upp till samhället o köpte mockasiner till Ella, o så köpte jag en rutschkana ocskå. de hade billigare i helgen så ja passade på till hennes födelsedag! jag hittade ett trumset också, men vågade inte köpa det innan ja pratat me syster. Jag fick hennes godkännande och nu har det inhandlats ett trumset till Liam när han fyller år om två veckor! så han får den o en del smågrejer :-)

sen åkte vi förbi peter o martina o tittade på deras nya badrum! ja säger bara: fy faaaan va snyggt! sen fick vi med oss en skiva med ett virusprogram, men den gick inte att installera varken på min eller håkans... så jag fick hitta ett annat antivirus program o jag hittade ett till håkan till slut ocskå!

Efter fem kom en tjej från scandinavian water system o skulle ge oss en gratis sängrengörning.... haha... stackaren försökte sälja på oss en dammsugare (eller städmaskin som de säger) det roliga är att den kostar... håll i hattarna.... 36000 kronor.... tror ni att vi köpte nån??? nääää......
maskinen va kanonbra o man kunde ha den till en massa saker, men ja tror inte att det lönar sig riktigt.... jag hittade likadana maskiner på blocket där de försöker få 16000-24000 för dom.. stackare som har gått på dealen o sen försöker sälja den....

Sen ringde hon sin chef o sa att: "de tycker det är för mycket pengar i månaden" o då hade chefen ett "studerandeerbjudande" 250 kronor i månaden första året o sen 400 kronor i månaden... ni kan ju tänka er hur lång tid det tar att betala... men fick en fläck på mattan borttagen o sängen blev renare :-) o stackaren slösade bort över två timmar.... o när hon skulle visa en sak på maskinen så gick den sönder.. o det va tydligen ett problem som chefen visste om... o det händer mer eller mindre på alla maskiner.. ja tror inte att ja köper en maskin som går sönder me en gång..

efter hon hade gått gjorde vi plankstek! gott som tusan blev det. fläskfilé, potatismos, vitlöksbearnaise och tomat. mmmm...... det va inga som helst problem att få ner det :-)

inatt slog ju tiden om också... det har ju blivit lite fel idag med mattider för skruttan... men det ordnar väl upp sig snart!



1 kommentar:

Madde sa...

Vilken tur att ni kom ihåg att köpa plankorna den här gången :-) 36000kr är kanske lite för mycket för en dammsugare... Kram