söndag 7 juni 2009

Ella en vecka gammal!!

Godmorgon allesammans!
Nu har vi varit vakna i två timmar!
Natten va ganska okej... hon sov två timmar i streck i två omgångar o tre timmar sista turen.

Igår va vi då hos mormor o morfar!
Det var deras 17:e bröllopsdag o inte 15:e... tänk att man kan bli så förvirrad :-)
Vi åkte först till Blomsterlandet... Fick amma Ella innan ja kunde gå in för hon har börjat spy upp allt hon äter så hon blev snabbt hungrig på vägen upp. Det var en massa folk därinne men gick ändå ganska snabbt!
Sen åkte vi upp till A6 för jag va tvungen att köpa haklappar till spy-tilda o nya amningströjor (hon spydde ner min på blomsterlandet)
Det var sjukt mycket folk inne på hm, o ja lyckades naturligtvis ställa mig i den kön som tog längst tid.
Jag gick också till apoteket... köpte snarkspray till Håkan o lite tabletter till min mage eftersom den fortfarande inte kommit igång....
Ska kolla me BVC-sköterskan imon vad ja ska göra....
Sen åkte vi hem till mormor o morfar. Där blev det stek, potatis o sås till middag och till efterrätt blev det marängswiss. Sen va alla så fulla i magen att vi fick ta o gå ut en promenad med vovvar o barnvagnar o allt.
Till kaffet sen åt vi rulltårtsbakelser me grädde o jordgubbar på! mumsigt som bara den. Pappa hade köpt praliner från chokladverkstan men Ella vaknade så det blev inget me d.
Vi åkte hem vid niotiden o som tur var sov Ella hela vägen hem.

Väl hemma så var hon ju hungrig igen... Jag tror att mjölken kommer alldeles för fort i mina bröst så hon kan bara käka ett par minuter o så är hon full... ligger hon längre så spyr hon upp allt. Tänkte prova att pumpa ut lite först idag o så om det blir bättre när trycket inte blir så stort.

Idag är Håka på motorbanan till 12. Pär skulle festa igår så Håkan hoppade in ett par timmar.
Sen vet ja inte riktigt vad vi ska göra. Ta det lugnt o kolla på Formel 1 kanske...

Kramar Angelica

2 kommentarer:

Bullmamman Eva sa...

Ha det gott lilla familjen....det e roligt att följa er alla tre. Puss & kram från faster Eva.

Madde sa...

Ja vi kunde inte riktigt komma i helgen, Jonas började känna sig lite sjuk,blev inget med det men vi ville inte chansa.
Ha det så bra Kram