onsdag 14 mars 2012

EllaBellaPruttesmälla

Busade lite med Ella i bilen imorse o sa att hon va EllaBellaPruttesmälla.
Kan säga att det itne va jättepoppis....
Jag fick tillbaka som svar: Jag är inte EllaBellaPuttsmäll, Jag är ELLA!
Sötaste tjejen!!

I helgen va det fullt ös!
Bakade surdegsbröd för första gången. Det blev riktigt gott! jag gjorde ett grovt bröd som Tommy bjöd på när vi va där för ett par veckor sen. 
Sen va vi hos familjen Tradefelt och fikade på eftermiddagen. Dom bjöd på en kanongod äppelpaj! O så blev det ju lite tjöt som vanligt! Det känns som om det hade gått alldeles för lång tid sen vi träffade dom! Men det ör ju så sjukt mycket att göra på veckorna så tiden abra springer iväg!
På kvällen blev det Mellofinal och det va ju verkligen rätt låt som vann! Den är verkligen kanonbra!!
På sändagen vaknade jag och Ella vid 7-tiden och jag satte igång med brödbakning. Det blev först mina ljusa frallor o under tiden dom jäste så satte jag igång min kalljästa deg. När frallorna va klara va det dags att börja med focaccian. 
Sen blev det lite städning och fix, för vid tolv så fick vi finbesök från Värnamo. 
Det skulle planeras resa till Köpenhamn till i slutet på månaden.
kan säga att det itne blev jättemycket planerande ;-) 
Jag bjöd på kycklinggeyta med limesmak och sjukt mycket ris till... o focaccian till då :-)
Till efterrätt blev det en chokladmousse med vispgrädde till. Måste säga att den laktosfria grädde smakade inte ett dugg äckligt :-D
Bra att veta eftersom min mage fortfarande är känslig för ren mjölk o grädde. Är det tillagat går det oftast bättre.
Ett par timmar senare hade vi kommit fram till att hotellet ska bokas och att bropass ska beställas.
Duktigt va?? Sen kom vi fram till att eftersom det va promenadavstånd till tåget mot Köpenhamn (vi ska bo lite utanför) så kan ju alla dricka lite om man vill! Då behöver vi inte slåss om vem som ska köra ;-)

På eftermiddagen sen när Värnamoborna åkt hem så åkte jag och Stina o buggade!
Det va sjukt kul o man fick dansa nästan hela tiden! Det va MYCKET bättre denna gången än förra! Förra veckan fick jag EN bra dans på hela tiden o denna gången fick jag en massa bra! ME LIKE!!

I måndags va i Skövde på utbildning. Vi lämnade Gislaved vid halv sex tiden på morgonen. Så min klocka ringd 04,00.... inte det minsta kul kan jag lova!
Men jag fixade kaffe till kollegorna och frallor :-) Frallorna bakade jag på söndagskvällen o dom är kanongoda och riktigt mättande!!
Är alldeles för snäll ibland!! 
Det va utbildning i Bedömning och Betyg!
Riktigt bra att träffa andra lärare som man kunde få lite idéer av! 
Vid tolv vad det slut o vi åkte till Thai House och käkade lumch! Det va riktigt gott :-D 
På hemvägen blev det en massa hänga-gubbe spelat! 
Tur att man har sin Iphone ibland!!

Igår va det lektioner hela dagen! En elev hade jag båda lektinerna... tur att man kan ge dom uppgifter så att dom får jobba på o man bara behöver "övervaka" dom! 

Idag är det lektioner hela dagen igen! först vuxen och sen 1:or i eftermiddag. Har lärarstöd med dom då!
Sen i eftermiddag är det gympatajm! Kan säga att Ella verkligen ser fram emot det!!

Hepp hepp!
shit vilket långt inlägg det blev....

Nu ska jag jobba lite!!

Over and out!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Pussa EllaPuttesmälla från mormor och säg att vi längtar efter henne. Kram