tisdag 24 maj 2011

tiden går...

alldeles för snabbt!
har redan jobbat som lärare i en vecka! allt har faktiskt gått riktigt bra!
man blir ju mer och mer trygg i rollen ju längre tiden går!

i helgen va jag och Ella i värnamo. Det va lite marnad o sånt... blev en huvjacka till Ella och lite marknadsgodis till Håkan... ja Ella fick en ballong också! o lite jordgubbar blev det :-D jag fullkomligen ÄLSKAR jordgubbar. Nu kan jag ju inte äta dom med mjölk o grädde så då får jag äta dom precis som dom är!
I söndags bakade vi bullar jag o Ella. Det blev 133 stycken :-) jobbade på som bara den o det tog inte ens två timmar! Me Like!!
Sen satte vi oss i soffan för att titta på Formel 1. Ella somnade efter två minuter och jag la mig sen i andra soffan o somnade 20 minuter senare. Vaknade lagom tills alla förarna gått i mål (typ runt 16) o Ella sov en stund till och vaknade 16.30. Det va VÄLDIGt längesen hon sov två o en halv timme mitt på dagen... Så lunchen blev väldigt sen... jag tror klockan va 17.... Ella lyckades ju äta sig mätt på bulldeg inan hon somnade :-)
På kvällen när Håkan kom hem så fick jag för mig att vi skulle ändra om i vardagsrummet till som vi hade det innan och det blev mycket bättre, även om det tar ett tag att vänja sig!

Strax ska jag ha underhåll med dom nya eleverna... förresten så kanske det kommer ytterligare en grupp den 13/6 för att arbetsförmedlingen vill det. nästa grupp skulle börjat först den 1/8, men det blev lite ändrat. kul med mycket att göra :-)

Tudeluuuuuu

förresten så måste jag åka o sola idag... skulle gjort det igår, men orkade inte.....

Inga kommentarer: