torsdag 7 oktober 2010

operationadagen!

Igår så kom vi till Sophiahemmet vid 10.30.
vi fick sätta oss ner o vänta en liten stund. vi passade på att prata med en tjej som var opererad i tisdags, o hon mådde under omständigheterna bra. Sen va det dags att gå in på vårat rum. Malin fick lite tabletter att svälja o sen fick hon gå o duscha med descutan.
Vid tolv var det min tur. Fyra smältalvedon. lugnande o lite andra grejer.
Efter det va det dags för min dusch o mitt i hörde jag att det va dags för Malin att åka ner till operation så ja slängde ut huvudet o önskade henne lycka till.
Passade på att kolla lite på tv o slappa. den lugnande tabletten hjälpte verkligen.
Vid 14.00 kom dom in o sa till att det va min tur att åka ner. Fick ett värmt täcke o låg o försökte koppla av.
Först vid tretiden kom narkosläkaren o sa att det alldeles strax va min tur. Hon meddelade att Malin va klar o vaken o pratade.
Efter en minut började tårarna trilla o det gick runt en massa i huvudet.. Ella va det mest faktiskt..
Men narkosläkaren sa att nästan alla grät.
Vi körde in i operationssalen, en massa apparater. Ja fick glida över till operationbordet och blev fick ekg-sladdar, blodtryck o syrekoll. Sen tog det bara nån miunt o så fick jag andas syre o det tog bara ett par andetag o sen sov jag.

Fortsättning följer!

1 kommentar:

Anonym sa...

VA skönt att allt gått bra

Puss och Kram Mamma