fredag 17 september 2010

dålig på o uppdatera!

Förlåt får jag väl börja med....
Jag har inte alls haft nån inspiration att blogga det senaste...
Det har inte hänt jättemycket... iaf inte fram till igår..
ja har slutat jobba.... fick inte tillräckligt med tider...
Boutredningen efter min farfar är fortfarande inte klar, min pappa o farbror har det inte lätt, men dom ger sig inte. Dom ska inte vinna mot oss, vi ger oss inte. Dom små jävla idioterna kommer att känna att dom lever!!
Ja va uppe förra veckan o tog ekg och prover inför min operation.
Igår var jag äntligen på sjukhuset på gruppinfo med Sophiahemmets läkare Dr. Peter Loogna. Jag var hur jäkla nervös som helst, men som tur var, var en tjej som heter Malin me. Hon är verkligen helt jäkla underbar. Efter gruppinfon så fick vi sitta ner utanför och vänta på vår tur. Malin hade turen att bli först in och hon fick sen operationsdatum till den 6/10. Jag me min otur fick vänta nästan två timmar på min tur. Sist in va ja, fick först vägas, mätas runt magen o sen ta ett blodtryck. Det låg på 120/70, så det har gått ner, sista va det 120/90.
Sen lite väntan utanför rummet o sen va det min tur.
Det gick faktiskt väldigt snabbt, han ställde lite frågor om viktminskningsförsök o sånt o sen blev jag godkänd :-))))))))
Sen var det dags att gå ut i väntrummet o vänta på att få op-tid hos sköterskan. De låg lite efter så det va tre före mig.
Jag tänkte att det inte fanns en chans att ja o Malin fick samma dag, men när jag väl kom in så var det ingen annan som valt den dagen. Så vi kommer åka upp tillsammans och bo i samma hotellrum. Skönt att ha nån att dela upplevelsen med!

Så den 6/10 kommer jag att göra en Gastric Bypass :-) Jag kommer äntligen kunna springa runt o leka med Ella utan att flåsa som en tok. Kunna stå ett längre tag utan att få ont i knäna.

Allt är bara såååå skönt!

Ska försöka att inte dröja så länge till nästa inlägg!

Inga kommentarer: