tisdag 3 augusti 2010

Dagis.....

Igår va Ella på dagis 10-15, för det första hade inte personalen från förra veckan lämnat det nya pappret med tider för denna veckan så ja fick en pik direkt...
Sen ringde dom vid lunchtid bara för att fråga vilken tid hon skulle va där idag... Kunde vi inte ha tagit det när jag kom o hämtade henne??
Sen när jag hämtade henne så satt hon o åt mellis... Hela hennes tröja va helt dyngsur. Fattar dom inte att hon inte kan dricka ur ett glas än? Så ja fick byta kläder på henne innan vi åkte hem....
Ja kollade om hon hade några blöjor kvar o då höll vikarien på att sätta på Ellas blöja på nån annan o hennes va slut... Har dom ingen koll??
När jag kom hem kände jag att det va dags att byta blöja. Gissa om jag blev arg när jag insåg att dom inte bytt på henne på hel dan. Hon hade gått med samma blöja i över sex timmar!

Efter en stund ringde Madde o frågade om dagis hade fått tag i mig?? Då hade dom ringt henne istället för att ringa mig på mobilen vid lunch. Alla våra nummer står på ett o samma papper, men dom väljer att ringa henne?? Ja fattar inget, o när dom inte ens ville nåt vettigt....
Jag var aningen irriterad på kvällen!

Idag har jag jobbat 10-18 så skruttan fick va på dagis 11-18.15... En lång dag. Håkan sa till dom när han lämnade att blöjan inte va bytt men då står vikarien o säger att dom bytt på alla. Men det finns inte en chans eftersom den designen hade hade på blöjan när jag lämnade henne har jag inte lämnat till dagis. Där hade jag fortfarande fotbollsblöjorna.

Så nu har jag märkt hennes blöjor med E.V så ja kan se att dom bytt o att det är hennes blöjor.

Ikväll har vi inte gjort mycket... Vi stod o tjötade me grannen en stund o sen åkte vi o handlade lite småsaker...

Imon jobbar jag 16-24 så Håkan o ja skiftar efter hans jobb. Det blir lite så ibland..


Kram Angelica

1 kommentar:

Jonas sa...

Vilka idioter alltså. Hade jag varit dig så hade jag ringt upp till kommunen och sagt vad jag tycker och tänker.