tisdag 28 juli 2009

längesen....

Det är ett tag sen ja skrev nu...
I helgen har vi varit i jönköping! det blev bestämt i fredags att vi ska hänga me mamma o pappa upp till dalarna o sen vidare till farmor. Det ska bli jätteskönt att komma iväg...
tyvärr så missar vi hv71-färjestad här i gislaved men vi får ta me Ella nån annangång! hon ska ju fostras till hv-supporter :-)
jag, alex o ella va uppe på a6 på eftermiddagen. ja va tvungen att köpa en långärmad tröja/jacka till ella eftersom jag glömde hennes hemma... jag köpte också två amningströjor på hm. ella fick ett par skor av moster alex o sen hittade jag TVÅ amningsbh:ar på lindex! helt sjukt! nu har jag två vadderade bh:ar. på kvällen käkade vi tacos hemma hos alex o sibbe på kvällen!
på lördagen va vi uppe tidigt och åkte ner till torget vid 8-tiden! jag hittade två bodys o en "soldress" till Ella för 90kr! mamma köpte lite potatis o sjukt goda körsbär :-)
ja körde mamma till jobbet o körde sen hem till dom, där låg fortfarande pappa o håkan o sov så ja fick köra upp dom så hundarna fick gå ut! vi tog sen bilen och åkte mot tenhult där vi tittade på begagnade husvagnar på kabe! de hade inga bra där....
vi skulle tittat på hobby och öggestorp men de hade lördagsstängt.
vid halv tre hämtade ja mamma på jobbet o vi åkte till sofiakyrkan för att titta på när nathalie och tobbe gifte sig.
på eftermiddagen tog vi hand om liam och leo o sen åt vi ljuvlig grekisk mat! jag kan aldrig få tillräckligt av pallas athena!
alex o sibbe kom hem vid halv tre ångång o hämtade barnen.
på söndagen bestämde vi oss för att stanna en natt till i jönköping för att åka till hobby o kolla husvagnar på måndagen...
på eftermiddagen åkte vi till nässjö allihopa o firade min kusin joakim. där åt vi en kanongod kycklingsallad o lite glasstårta :-)
liam o joakim hoppade studsmatta (film kommer imorgon) hur länge som helst!
igår åkte vi då ut till hobby på eftermiddagen men de hade inte så många bagagnade husvagnar... men vi fick se ett par iaf... till nästa säsong blir det kanske en!

idag har håkan varit o tränat o klippt gräset! jag har tvättat en massa från helgen!

imon ska vi på tvåmånaderskontroll. det är tre veckor sen vi vägde o mätte så ska bli kul att se hur stor hon blivit!
jag har också lånat grannens trim-maskin så ja ska börja klippa diesel under dagen imon, han är alldeles för långhårig!


Inga kommentarer: