måndag 20 juli 2009

en måndag i regn o rusk....

jaha....
dagen började med ett besök hos barnmorskan.
ja va på efterkontroll o allt såg bra ut! ja ligger sammanlagt på minus 6 kg från det att jag blev gravid o minus 3,3 kg sen inskrivningen!
sen åkte vi till ullared... det var nog inte det klokaste... kön in va sjuuuukt lång, men det gick ganska snabbt ändå!
vi köpte en massa våtservetter, tvättlappar o amningsinlägg... sen blev det en tröja till håkan, påslakan till ella, strumpbyxor o strumpor till ella o byxor o pyjamasar i stl. 68.
sen hittade jag en jättesnygg burk till tvättmedel, som ja såg att nån hade förra gången vi va där men som ja inte hann leta reda på sist!
sen blev det en laddning schampoo, balsam o tvål som vanligt! det blev ett par capri sonne också gott som bara den!
diesel fick två pipleksaker o ja fick nog bara ett par strumpor.
köpte slipsar till Håkan också, till bröllopet!
När vi kom hem tog ja in posten o döm av min förvåning när jag ser ett vykort i brevlådan.
det va håkans "mamma" som hade skickat ett kort från österrike.
det stod: pappan håkan wedin o sen adressen...
och så hade hon bara skrivit: Hälsningar farmor och farbror.
Jag fick äran att slänga det! håkan va inte jätteimponerad...
nu för tiden så vill Ella sällan ligga ner utan hos pappa sitter man såhär:

Kramar Angelica

3 kommentarer:

Bullmamman Eva sa...

...och lika som bär...hur gulligt som helst. Bamsekram från mig

Moster Allie sa...

Faasen vad hon växer :) Jag ska allt mysa med hennes på lördag :) Saknar er1 PUUSSS

Mormor sa...

Vad stor Ella har blivit, vi saknar er.

Vi syns på lördag

Puss och kram mormor och morfar