torsdag 28 juli 2011

ojojoj

nu har det gått en vecka till....
en händelserik vecka kan jag lova!!

i lörsdags var familjen i värnamo och inhandlade en massa till husvagnen! det blev bord, stolar, tallrikar, kastruller, grill o en massa annat smått.... billigt blev det inte heller... men va fan, man lever bara en gång ;-)
vi åt lunch på Max och jag fick nästan med en gång ont i mellangärdet. typ under revbenen... det satt väl i i en timme... inget kul alls.
Det onda kom sen tillbaka på söndag-kvällen. Vi åt grillat kött o grillad majs. Jag trodde ju att smärtan skulle gå över efter en timme... men tji fick jag.... gick o la mig vid halv nio för vi va alla dödströtta o tänkte att det går över om jag får vila... men inte det heller.... vid nio orkade jag inte mer o ringde jouren. Fick komma in direkt. Jag körde själv! tänkte ju inte ens på att jag skulle kunna ringa Madde (kom ihåg nästa gång!)
Kom in vid kvart i tio o fick träffa läkaren strax efter tio. Hon förstod inte vad det kunde vara. hon tog urinprov och snabbsänka men inget visade nåt...
Så jag blev nerrullad till akuten (kände att jag orkade inte gå dit med smärtan) och där fick jag komma in på ett rum o sen kom läkaren faktiskt ganska snabbt. hon klämde och kännde och skickade mig sen på en datomografi. Det som syntes där var att det va en del mat i tarmen men dom kunde inte se mycket mer...
Jag fick smärtstillande strax efter 12 o vid halv ett fick jag komma upp till kirurg B. Fick en jätteskön säng men inte så mycket sömn... vaknade varannan timme och fick nya sprutor med morfin. På morgonkvisten släppte äntligen det hela. så när läkaren gick ronden (han opar gbp-patienter) så sa han att det kan va lite olika saker, men för att enklast se vad det är så behöver man gå in o kolla i magen. jag fick själv välja och valde då att inte göra det... kanske skulle gjort det med lite eftertanke....

Fick äta lite frukost vid tiotiden o sen vid halv tolv kände jag mig tillräckligt stadig och fick köra hem.
Låg på soffan hela dan.
Madde hängde med upp till dagis och hämtade Ella o sen bjöd dom oss på mat :-) Det blev tacos som är sååå gott!!

i tisdags var jag tillbaka på jobbet o har bara jobbat på sen dess!
Imorgon ska vi ut på premiärturen med husvagnen! det har stått med avfuktare hela vecka eftersom det läckt in lite vatten. Förhoppningsvis tätade vi det ordentligt i tisdags. Men vi kanske ska gå på med lite mer silikon...
Ella ser väldigt mycket fram emot att åka med husvagnen o träffa mormor och morfar och kusinerna o Alex o Bisse (om han hänger me)
vädret ska väl dock inte bli så bra.... typiskt.....
iofs så visar det lite bättre nu o inte regn hela helgen iaf.

nä nu ska jag ha lite rast!

1 kommentar:

Madde sa...

Ja nästa gång ringer du oss !!!!! Hoppas ni får en trevlig helg :-)
KRAM