måndag 11 april 2011

tusan va snabbt...

...tiden går!!

i helgen har vi varit hos mina föräldrar i Jönköping!!
I fredags åt vi lite tacos tillsammans hela högen och det va kanonmysigt!! alltid lika mysigt att umgås med familjen.
i lördags åkte jag, mamma och Ella ner på stan och gick ng igenom varenda butik efter en klänning till Madde och Jonas bröllop.... Vi va tvungn att ta en paus på mcdonalds mitt i och sen fortsätta.....
när jag trodde att det inte fanns nån mer butik så såg vi att Gränden hade konkursutförsäljning... jag tänkte att det inte fanns en chans att det fanns nåt till mig, men ack så fel jag hade. Hittade en kanonfin mörkrosa klänning... lite dyr för mig men 1998 och sen 75% nedsatt så 495...
Jag gick därifrån o va inte så säker....
vi gick till mcdonalds o köpte en glass och när vi kom ut igen så kände jag att det va den rätta klänningen för mig så jag gick in o köpte den! sååå fin va den. bandet som går runt nacken behöver bara kortas av lite så sitter den perfekt.
ska lägga upp bild sen!Sammanlagt va vi iväg fem timmar o tiden bara flög iväg.
På kvällen samlades alla för att fira mamma lite :-) det blev fläskfilégryta och hasselbackspotatis! kanongott!!!!!!!! Tack Mamma!!
På söndagen gick vi ner till Lidl och handlade lite till lunchen o gick sen hem igen. efter ett tag hör Ella Liam och Leo ner på gården (man kan inte klaga på hennes hörsel) o skriker: LEO!!!! Både Liam och Leo heter Leo enligt Ella.
Så vi gick ner en stund i det underbara vädret. Så skönt det va ute!!!
På eftermiddagen va det sen kalas för Liam som fyllde hela 4 år!! stora killen nu ju!
Han fick en del Buzz Lightyear prylar och en lite kabinväska till dom ska ut o resa o lite annat smått o gott. Han fick en buzz lightyear-kostym också och han va jättesöt i den (bilder kommer sen)
Sen när kalaset va slut va det dags att åka hem... ella somnade jättegott i bilen och va skitsur sen när vi kom hem o hon vaknade... tur att hon somnade ganska snabbt igen.

Idag är jag på skolan. Har tagit kort som ska upp på hemsidan, så nu börjar det bli mer verkligt.
Har också pratat med unionen om vad man ska begära för lön, så nu har jag lite koll på det!

Nä nu ska jag göra nåt vettigt....



1 kommentar:

Madde sa...

Låter som en riktigt mysig helg. Kul att du hittade den perfekta klänningen :-) Blir kul att se. Min får du dock vänta lite med att se. Men du får gärna komma hit nån dag så kan du få se lite annat.
Kul med kort på hemsidan, vad ör det för adress? Vll ju se.
KRAM