torsdag 26 november 2009

uppdatering!

ojojoj....
det har hänt sjukt mycket sen sist.....

i söndags åkte jag o Ella upp till jönköping! Håkan va fortfarande lite småsjuk så han fick va hemma o kurera sig me Diesel.

Ja o mamma åkte upp en sväng till A6, sen var det dags för 1-årskalas. Tänk att det gått över ett år sen Leo föddes. det känns inte alls som så längesen... men Buddha Bulldozer går redan :-)

På kvällen satt jag och mamma och gjorde klart festhäftet till bröllopet! vi va klara runt halv tolv....

på måndags-morgonen körde pappa våran bil till en bilelektriker som bytte batterierna till larmsirén i bilen... larmet gick ju igång titt som tätt.

Sen åkte ja o Allie ner till Sibbes pappas jobb och tryckte alla program. Det tog lite över två timmar o vi hade lite bråttom till slut för Allie skulle iväg o jobba. När vi kom ut till bilen så ramlade vagnen o alla festhäften åkte ut på en blöt gata....
som tur va kollade mamma dom nån dag efter o det blev inga skador...

när vi kom tillbaka till Ekhagen tog jag med mig alla barnen upp till morfar o när vi kom upp gick han och hämtade våran bil.

Så nu har inte larmet börjat tjuta sen batterierna byttes.

I tisdags slappade vi...
till mitt förtret gick dator-helvetet sönder....

efter sjuttielva samtal så ringde ja datacentrum så de fick fixa den. de skulle göra allt de kunde för att rädda alla kort på datorn.

Håkan han va hos studievägledaren för att prata om att gå omvårdnad i tre terminer så han kunde bli undersköterska.
o det visade sig vara ljust! han får ut mer på att plugga än a-kassa.
så han får svar den 7/12!

Jag passade på att springa in på biblioteket o hämta en bok som vi fick gratis till Ella.

Igår va vi på öppna förskolan o tjötade med de andra mammorna. vi va fem mammor denna gången. fick reda på att en annan tjej där föddes på samma dag som Ella. det är lite kul. hon är född sex veckor för tidigt så hon är ju lite mindre än Ella. men bara ett halvt kg.

Idag va det bad! jag, Ella, Celinda och Dante mös i poolen. det va utan instruktör idag så vi tog det lite lugnt.

Efter lunch åkte vi till Madde.
De ringde från Datacentrum hem under tiden o de sa att det skulle gå på 1500, hårddisken hade gått sönder....
men de skulle göra allt i sin makt för att rädda korten.
Sen ringde de igen o sa att alla kort utan utom 7 eller 8 gick att rädda. gissa om jag blev helt sjukt glad!
Vi va hos Madde ett par timmar o vi började prata om att vi skulle försöka sy egna barnkläder! vi ska bara hitta lite billigt tyg så att vi kan prova lite.

sen åkte vi o hämtade datorn o sen bar det av till affären för lite mathandling. det går ju åt. köpte ett storpack välling, typ 30 liter. det blir sjukt mycket billigare att köpa ett storpack än att köpa styckvis.

imon har håkan sin datorkurs och vi ska upp o kolla in biblioteket lite.

2 kommentarer:

Madde sa...

ja jag är riktigt laddad nu:-) Blir tyget med igelkottarna(det saffransgula) kanske köper något i velour med. Ska bli sååå kul. Såg att de har nån adventskalender så vi kan ju vänta och se lite vad det är (men inte förlänge för det orkar jag inte,hihi)
Vad va det för bok ni hämtat? Nåt jag har missat tror jag. ha det så bra
Kram

Mamma sa...

Vad bra att alla era kort gick att rädda.

Kram mamma

Pussa Ella från oss